Selecteer provincie

Chiropractor Zuid-Holland

Rugklachten..Ontzettend vervelend en ook nog eens erg onhandig in het drukke dagelijkse leven. Vanzelfsprekend wilt u graag van de pijn afgeholpen worden. Een chiropractor kan wellicht voor genezing of op zijn minst serieuze verlichting zorgen.

Lage rugpijn

3 op de 4 volwassenen heeft wel eens last van rugklachten. Vooral lage rugpijn is een veelvoorkomend probleem. Dit kan veroorzaakt worden door een langdurig verkeerde houding, maar ook door een kneuzing of verstuiking van de rugwervels, nadat de rug overbelast is geweest. Denkt u dan bijvoorbeeld aan het optillen van een zwaar voorwerp, terwijl u niet in een juiste lichaamshouding stond. Wat de oorzaak ook is, het is uitermate vervelend.

Hernia

Een bekend rugprobleem is een hernia. Een hernia komt meestal voor in de onderrug of in de nek. Een hernia zorgt voor hevige pijnklachten en ontregelt het dagelijks leven enorm. Een goede behandeling is daarom noodzakelijk.

Ischias

Ook als u lijdt aan ischias kan behandeling door een chiropractor u van uw pijnklachten verlossen. Ischias is een aandoening waarbij de piriformis spier (dunne spier in de bil) samengeperst wordt of de zenuw irriteert. De klachten die hierdoor kunnen ontstaan zijn pijn en/of prikkelingen en gevoelloosheid dat vanuit de bil uitstraalt naar 1 of 2 benen. Door de druk van de groeiende baarmoeder op het bekken is dit een aandoening die soms ontstaat bij zwangere vrouwen.

Kraker Zuid-Holland rugpijn

Een chiropractor wordt in de volksmond ook vaak een “kraker” genoemd. Dit maakt dat de stap naar een chiropractor voor veel mensen moeilijk is, uit angst voor de pijn tijdens de behandeling. Dit is niet nodig. U kunt bij de chiropractor een afspraak maken voor een intakegesprek, waarin hij u op een heldere manier zal uitleggen wat de behandeling precies inhoudt en wat u ervan kunt verwachten. Ook kunt u tijdens dit intakegesprek uw vragen stellen en eventuele angsten kenbaar maken. De chiropractor zal zijn uiterste best doen om u op uw gemak te stellen en helpt u graag van uw pijnklachten af.